söndag 19 september 2010

80-årsfest & valpropaganda

I kväll har (efter en lång och arbetsam valrörelse - därav det magra bloggskrivandet...) jag varit med på en fantastisk 80-års fest. Som ordförande i Bror Hjorths stiftelse var jag i Stockholm och gratulerade Brors son Ole på hans 80-årsdag tillsammans med museilektor Maria Malmberg-Wallin (längst till vänster på fotot) och min vice ordförande Per Silenstam (längst till höger).

Det var en minnesrik fest med mycket musik - Ole har startat upp folkmusikavdelningen på Musikhögskolan i Stockholm - och lite politik (som jag också påpekade i mitt tal). Förutom ett antal riksspelmän framträdde också Oles barndomskamrat Owe Törnqvist med ett par sånger och några anekdoter. Så det var skönt att få ett avbrott från en hektisk valrörelse.

Hemkommen möttes jag av två intressanta lappar innanför ytterdörren till trappuppgången. Jag kunde inte låta bli att misstänka mina barn, och mycket riktigt var min yngste son inblandad. Dock bara som uppsättare - det finns andra politiskt intresserade barn i grannskapet... Tycker dock budskapet är ganska träffande så kan inte låta bli att lägga ut det här. Förutom att en röst på Sahlin är en röst på Ohly skulle man kunna tillägga att även en röst på Wetterstrand är en röst på Ohly (och på Sahlin för den delen).

Lycka till med valet i morgon - och rösta rätt!



Inga kommentarer: