torsdag 30 september 2010

Ohlys vänsterprassel med SD

I radion idag fick jag höra nyheten att de rödgröna tänker gå fram med sitt förslag att dra ur de svenska trupperna ur Afghanistan.

Sakfrågan har jag inte så mycket att säga om, jag kan se argument både för att Sverige finns med där som för att vi lämnar denna hopplösa krigshärd.

Men problemet med att de rödgröna nu går ut med detta utspel är att de bjuder in Sverigedemokraterna i det politiska spelet. Självklart väljer de att lyfta denna fråga just därför att de vet att SD är inne på samma linje. Därmed finns majoritet i Riksdagen för att Sverige ska lämna Afghanistan.

Hur ansvarsfullt är det från en rödgrön röra som tagit till brösttoner i anklagelserna mot regeringen Reinfeldt som anklagats för att hamna i knät på SD? Nu är det ju just vad de gör själva - sätter sig i knät på Åkesson och därmed låter ex-kommunister och ex-rasister diktera Sveriges utrikes- och försvars-politik i skön förening. Hur snyggt är det egentligen?

Nej, jag har hopp om att i alla fall S (MP är ju ultrapacifister som vi alla vet och vill helst inte ha några svenska trupper varken i Afghanistan eller i Sverige) ska visa lite större ansvar och hellre göra upp med Alliansen om en realistisk och mot omvärlden ansvarsfull Afghanistan-politik. På samma sätt som Alliansen bjudit in till en uppgörelse om en ansvarsfull invandrings- och flyktingpolitik.

Men - idag ser det alltså ut som att Sahlin låter Ohly och Åkesson diktera Sveriges säkerhetspolitik...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Krossa SD som krossat plexiglas !!!

Anonym sa...

Nu har den politiskt-mediala överklassen och den organiserade brottsligheten gjort gemensam sak mot Sverigedemokraterna. Facket och Original Gangsters. Demokratin är hotad. Då kan jag omöjligt tiga. Det är en medborgerlig PLIKT nu för alla oss som GILLAR OLIKA att slå till mot den falska vänsterns diktatursträvanden.

Samtidigt känner jag mig skyldig att sprida ljus över det verkliga HIV-läget i vårt land.

Vidare instiftar jag den ultimata religionen, den "metakatolska kristosatanismen".

Denna sida upp!

Anonym sa...

Minoritetsregeringen får väl öppna för en dialog med antingen Rödgröna eller Sd för att undvika kaos.

Det är regeringens val.

Vill inte alliansen något av detta är detta ett val i sig.