lördag 31 maj 2008

Kaotisk småbarnstillvaro

Ännu en hektisk vecka till ända. Jag förstår inte hur folk klarar att dubbelarbeta. För våran del är det ändå mer än nog trots att jag bara "jobbar" 25% och min fru 50%. Mot slutet av veckan tornar tvätten, disken, dammråttorna, barnen och allt annat upp sig så det känns nästan övermäktigt. Dessutom ska bilen repareras och fruns knä är också kaputt.

Kanske är det jag som pappa som inte klarar att sköta ett hem? Att vara pappaledig är ingen dans på rosor, och troligen har jag fokus på för många andra saker samtidigt. Speciellt såhär innan sommaren skall ju allt hända. Avslutningar i alla klasser, för alla barn, fester, inbjudningar, och konferenser etc. I fredags följde jag med min äldsta dotters klass till Stockholm, och bland annat vasamuséet (se bilden). Det var trevligt och kul, men på hemmaplan var det lite darrigt med Ingvild på jobb - och alla barnen att tänka på. På kvällen lyckades vi till och med missa att hämta nr 4 hos dagmamma - dessutom hade vi båda våra mobiler urladdade så det inte gick att få tag på oss - obeskrivligt pinsamt....
Nej, det ligger något i att fembarnspappor kanske egentligen inte hinner blogga (se mitt första inlägg)...

Inga kommentarer: