måndag 17 maj 2010

Barcelona, Norge och Sverige


Igår slog Sverige Canada i Ishockey-VM med 3-1. Jag följde matchen på radion i bil på E4 på väg hem från Tronheim. Min fru var inte lika entusiastisk eftersom Norge förlorade med 0-5 mot Lettland... Samma dag vann också Barcelona spanska fotbollsligan. Något jag inte skrivit om här om det inte varit för att jag själv anlände från Barcelona i onsdags efter några dagars konferens med AER, Assembly of European Regions där (se Katalanska hälsoministern på fotot överst).

Det har alltså varit en hektisk vecka. I torsdags anlände jag i avslutningen av konfirmationen för min frus äldsta brorsdotter Jamina, i Betel, Trondheim (se nedre fotot). Anledningen till att jag kom sent var askmolnet som på onsdagen medförde en del störningar i flygtrafiken som ledde till att mitt flyg blev så försenat att jag fick övernatta i Köpenhamn. Men SAS fixade ihop det hela så förseningen blev bara en timme till Trondheim. Apropå Köpenhamn, och Ishockey, så är det förstås kul att det gått så bra för Danmark i VM (trots Rysslands-förlusten igår). Hoppas det slutar med slutspel, och kanske mer!

Idag bär det iväg för nästa nordiska firande - 17 maj!
Se AB 1,2,3, DN 1,2, Expressen 1,2,3, SvD, GP

Inga kommentarer: