fredag 7 augusti 2009

Facebook-lavinen

Har till slut gått med i facebook. Måste säga att jag drog mig för att dra ut mitt sociala kontaktnät i offentligheten... Men efter att man börjar få kontakter med folk man inte sett på tjugo år genom sin fru som har facebook har jag börjat inse att det faktiskt finns möjligheter också.

Jag bestämde mig till slut när jag var på resa till släkten i somras. På min pappas sida har jag fyra äldre syskon som jag inte har så mycket kontakt med, och när vi hälsade på min äldsta bror passade han på att bjuda in även andra delar av syskon och syskon-barnaskaran. Det visade sig att de inte heller träffas så ofta så jag bestämde mig att när jag kom hem öppna en grupp på facebook "Lars Bertil Engelbrekt" efter min pappa. I den kan alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn (etc) gå med, och förhoppningsvis kan det kanske leda till lite bättre kontakt i släkten. Gjorde även samma sak med min mor "Ellis Irén", även om jag tror att kontakten på den sidan redan är betydligt bättre. Båda mina föräldrar gick bort 1991 - så det finns ju inga "naturliga" sammanhållande länkar kvar.

Nu rasar vänansökningarna in, och jag har redan hittat flera som jag inte träffat sedan studietiden. Kul att återknyta kontakterna!

(klicka på fotot för att se hela facebook-albumet)

Inga kommentarer: