torsdag 11 juni 2009

Lyckad krysskampanj för Alf

Nu är valresultatet sluträknat. Jag fick av någon den lakoniska kommentaren "synd att du inte kom till Bryssel". Jag tycker det är bra. Dessutom lyckades jag så väl att få andra att kryssa Alf i stället att jag nästan inte fick några kryss själv;-) Min fru har försökt övertyga alla som frågat om de ska rösta på mig att kryssa Alf i stället. Alf kom igång sent, därför att det inte var hans idé att kandidera. Han ställde upp för alla dem som ville ha honom till Bryssel. Det är så en äkta förtroendevald agerar! Så grattis Alf till de 54000 kryssen!

Dessutom har Ella Bohlin gjort en fin insats och hade partiet varit lite mer distinkt i att ta vara på röstmagneterna (Läs Alf Svensson, Lennart Sacrédeus, Christina Doctare, Tuve Skånberg och Anders Wijkman) är det inte omöjligt att vi idag hade haft både Alf och Ella i Bryssel! Nu gäller det att man kvickt funderar på framtida starka kandidater - så att inte SvD:s farhågor att vi hamnar utanför besannas.

I Uppsala fick vi 200 färre röster än 2004, 3892. Vi håller alltså ställningarna hyfsat. Vi har trots allt gjort en lyckad kampanj - enda parti förutom (S) som satt upp valaffischer, massor av utdelade broschyrer på gator och i brevlådor, aktivt deltagande i debatter och på andra håll. Så vi kommer stark igen nästa gång!

Inga kommentarer: