måndag 23 februari 2009

Inga sopor på KD:s kandidatutbildning

Idag fick vi lära oss av en av våra kollegor på KD:s EU-vallista att man ska inte säga "sopor" utan "avfall" eller "energiråvara". Det var efter ett intressant pass om klimat och östersjö-frågorna vi fick denna tankeväckare. Vi måste tänka på framtidens generationer och då är också sopor en tillgång i ett kristdemokratiskt förvaltarskap.

Förutom miljöfrågor fick vi en duvning i finanskris och människohandel, två andra viktiga frågor att hantera för framtidens Europa.

Jag skrev också upp mig att åka med på en studieresa till Bryssel, dagen efter jag kommer hem efter en vecka i Israel med Alf Svensson, en resa jag också sa ja till idag. Jag vann nämligen en resa i tidningen Kristdemokraten till Israel i slutet av mars - så det blir tyvärr många dagar utan familjen - men naturligtvis intressanta dagar.

Inga kommentarer: