lördag 13 december 2008

Luciachock






Nu har jag precis sett det sjätte luciatåget på två dygn. Det började torsdag kväll med julfest på vårt föräldrakooperativ Ekoxen (första bilden). Min son Joel fick vara med, även om han slutade i somras på Ekoxen, en liten kompensation för att han missade förra julfesten för ett år sedan.

Under fredagen började dagen med en julsångsamling som våra barns skola (Källskolan) ordnade i Vaksala kyrka (andra bilden). Efter lunch julfest på Joels nuvarande förskola - Tärningen (tredje bilden). En liten stund senare var det dags för nästa besök i Vaksala kyrka där min dotter Edel Irén tillsammans med sin musikprofilklass hade konsert (fjärde bilden).

På kvällen var det dags för julfest med Kristdemokraterna i S:t Maria Kyrka i Stenhagen (femte bilden - mina barn var halva luciatåget). Idag, luciadagen hade våra barn tillsamman med en grannfamilj sitt traditionsenliga lussande i grannskapet (sista bilden).

Så nu kan man äntligen pusta, - men bara en liten stund mitt i alla julförberedelser...

Inga kommentarer: