lördag 28 november 2009

Vaccinerad utan både kö och gräddfil

Idag gick jag och vaccinerade mina barn och mig själv här i Sävja (på bilden får min son Joel sprutan). Vi kunde gå rätt in helt utan kö. Dessutom slapp jag bli anklagad för att ha använt "gräddfilen" för landstingsledningen som debatterades för ett par veckor sedan (se tidigare inlägg).

Varför låta sig rivas med av en masshysteri? Finns det inte vaccin så finns det inte, då är det bättre att vänta tills det finns. Vilket det alltså gör nu!

Nu får vi ta och utvärdera vaccinationerna i landstingsledningen så småningom. Visst är det mycket som kunde gjorts mycket bättre, men en hel del har också gjorts bra. Därom vittnar Caremas organisation på Sävjaskolan idag. En vänlig röda-korset-värdinna tog emot, och inne i samlingssalen fanns 8 vaccinationsstationer. Det enda jag reagerade över var att det var så många vuxna som utnyttjade tillfället fast det sagts att vaccinationen bara var för barn... Men, det är som sagt något vi får ta med i utvärderingen.

Inga kommentarer: