måndag 23 november 2009

Fest och eftertanke

Nu har jag hunnit fira min 40-årsdag med en fantastisk fest på Wiks slott förra helgen. Har så smått börjat hinna hämta mig efter detta nu! Tack alla som gratulerade på olika sätt - kan bara konstatera att det är roligt att fylla 40. Jag tror alla åldrar har sina fördelar, och en jämn födelsedag har i alla fall en fördel - en anledning att fira!

Jag bifogar här en "klassisk" bild som hör till vid jämna födelsedagar (dock ofta vid lite högre årstal...). Men, jag står ju som sagt för traditioner så det passar ju bra!

Har dock under förra veckan också hunnit med en begravning också. Det är alltid bra för att "betänka huru få våra dagar äro". Det var Siv Andersson, en av våra nestorer i Kristdemokraterna i länet som gått bort och begravningen ägde rum i Gryta kyrka utanför Örsundsbro. Jag medförde hälsningar från Göran Hägglund och partiledningen, Siv har nämligen betytt mycket för vårt partis utveckling, inte minst i starten 1964 då hon var en av medarbetarna till vår förste partiledare Birger Ekstedt och la ner ett hårt och omfattande arbete i utarbetande av våra första politiska program och beslut.



1 kommentar:

Unknown sa...

40 år är en aktningsvärd ålder. Kul att vi är lika gamla.