torsdag 15 januari 2009

Tillbaka i landstingsjobbet

Den här veckan är jag tillbaka på allvar i arbetet som politisk sekreterare på landstinget. Jag har ju sedan sommaren 2006 först vikarierat som landstingsråd 1 1/2 år, och därefter under 2008 till största delen varit pappaledig. Tisdag och onsdag var vi i landstingsmajoriteten på Haga slott och lade planer för den kommande tiden. Idag har jag jobbat med t ex besök av Göran Hägglund framöver, men även hunnit med ett arbetsutskott för kulturnämnden.

Det var när min vikarie, Steven Crosson flyttade till Örebro vid årsskiftet som ingen återvändo gavs, utan det var dags att börja jobba på heltid (nästan) igen. Min fru Ingvild sa upp sig som gymnasielärare för att i stället arbeta som dagbarnvårdare (i vårt kooperativ Ekoxen) - så nu pågår inskolning av ett litet dagbarn...

Det känns lite konstigt att jobba hela dagen för att komma hem till ett städat och ordnat hem med mat på spisen, och att åter sitta framför datorn som politisk sekreterare igen. Idag bytte jag ut namnen på landstingsfullmäktigegruppen sedan förra mandatperioden på mitt mailprogram på jobbet, för att kunna skicka mail till den nuvarande fullmäktigegruppen om Hägglunds besök.

Ja, det blir spännande att se hur den här våren blir!

(bilden är av Uppsala slott där landstinget hade sina möten förr i tiden)

Inga kommentarer: