måndag 19 oktober 2009

Kultureliten på kortfilmfestival

Ikväll har jag frotterat mig med (film-)kultureliten i Uppsala ;-) (Även i dagens DN talar ju Hägglund f ö om eliten...). Det var nämligen dags för invigning av Uppsalas internationella kortfilmfestival. Eftersom jag aldriv varit där förut var det dags att delta i den minnesrika invigningen. Läs UNT som redan har ett reportage klart!

Eftersom landstingets kultur i länet är en av finansiärerna är det ju berättigat att se var en del av pengarna tar vägen, och jag får säga att jag inte blev besviken. Filmerna som visades på invigningskvällen var både tänkvärda och fantastiskt roliga. Och som jag sa till UNT tycker jag faktiskt att det är fantastiskt att Uppsala lyckas dra till sig en sådan här viktig internationell film-festival av så hög klass!

Inga kommentarer: