måndag 4 oktober 2010

Orientering och tramp

Den senaste veckan har det blivit tre orienteringsturer för min del, samt en hel del promenader och springturer med mera. Stort tack till Hittaut.nu och Tappatrampet!

Hitta-ut - kartan fick vi i våras, men det är alltså först nu jag har tid att uppsöka alla trevliga kontroller som finns placerade runt Uppsala. Man har chans att vinna priser, men det bästa med det hela är förstås anledningen att komma ut i skog och mark! På fotot nedan syns jag och dottern Lia när vi hela familjen var uppe på Sunnerstaåsen i lördags och tog de kontrollerna som finns placerade där. En trevlig promenad, och fantastisk fin natur Uppsala har med åsen och Årike fyris. Det hela avslutades med lördagsgodiset på en brygga nere vid Fyrisån.


Sedan när Tappatrampet började i torsdags så fick jag plötsligt chansen att se också hur många steg varje tur blir. Kom fram till att torsdagens orienteringstur i Sävja / Lunsen-skogen resulterade i drygt 14.000 steg. Det är vårt Föräldrakooperativ, Ekoxen som med sina 13 dagmammor och så jag då som ordförande som deltar, uppdelade i tre lag.

Gå gärna in på Hitta ut och ta ut en karta den som inte gjort det. Om inte annat så för att upptäcka några av Uppsalas smultronställen innan oktober månad är slut!

Inga kommentarer: