fredag 13 mars 2015

Kommunalråd i Uppsala

Igår berättade Radio Uppland om att jag kommer att ta över för Ebba Busch Thor under hennes planerade föräldraledighet i maj.

Sedan jag senast skrev om partiledarfrågan har otroligt mycket hänt, och idag kan vi gratulera Ebba Busch Thor till det oerhört starka stödet av distrikten (bland annat Forssmeds hemmadistrikt Jönköping) och av en enig valberedning.

Vi kan nu se fram mot en "Kunnig, kompetent och klok kapten för Kristdemokraterna" som valberedningens ordförande Chatrine Pålsson Ahlgren uttryckte sig. Alf Svensson går i Expressen så långt som att tala om Ebba som en framtida statsministerkandidat.

Lukas Berggren ser det hoppfulla i att nu sossetidningen Aftonbladet ser rött. Och jag håller med - är det några som är "underlivsfixerade" är det RFSU och kvällspressen. Vi kan också konstatera att Eko-redaktionen lyckats göra det IGEN - ta upp halva intervjun med frågor som vänstermedia älskar att dra fram (liksom partiets motståndare) - men ekot får ett strålande svar av Blekinge Läns Tidnings Erik Hultgren "Ännu ett Ekot-haveri".

Se även SVT, Aftonbladet och gärna även den beskrivning som jag gett av Ebba i Världen Idag

Kan inte låta bli att också här lägga en länk om Ebba till min barndoms lokaltidning Värnamo Nyheter

Inga kommentarer: